Torah Bright Interview

Published in Onboard Magazine Issue 121, March 2011

Torah Bright
Torah Bright, Photo: Matt Georges

1 Hey Torah, how’s your shoulder after the surgery last summer?

It’s perfect! Best thing I have done yet! I went for about 4 years with my shoulder dislocating every couple of weeks, now life is a walk in the park with that not happening!

2 But that wasn’t the only big thing, right…? 

There have been many wonderful things that have happened! Top of the list is marrying Jake Welch.

3 How many letters from heart broken teenage boys did you get after you
got married?

Haha… I got a few notes!

4 Are you going to become a Desperate Housewife now?

Being a wife is amazing, but I don’t think I’ll ever be a ‘desperate housewife’. Drop the ‘desperate’ and I’m happy for the title housewife!

5 Or rather practice the Triple Cork…? 

I’ll take wife over a triple cork. But double cork I would still like to work on!

6 You’ve already won so much stuff – TTR, X Games, Olympic Gold – which
title has the most value for yourself?

They all mean so much and represent different things! The TTR title was amazing because I love how at the end of the competitive season a rider can be titled World Champion and not just for being good at one discipline. It’s crowning a well-rounded rider!

7 Do you think you’ll want to defend your medal in Sochi 2014?

Yeah, why not?! I still want to progress myself as a snowboarder and this has that energy, so you’ll see me there!

8 What’s the most urgently missing thing in female snowboarding? If you could change one single thing in/about female snowboarding – what would that be?

Hmm, not sure on this one…

9 Anne-Flore Marxer started a petition for girls at Air&Style last year – would you participate and if yes, which trick would you send over that massive jump?

I personally feel that we as female snowboarders have some work to do to be ready to compete in such an event. 720s won’t cut it! We need 900s and above to be considered in competing in such an event.

10 Who’s gonna be the next big star in snowboarding?

Ty Walker and Kyle Mack.

11 How and where are you going to spend your summer? 

I spend my summers down in NZ and Australia and with a beach break somewhere in-between!

12 How many times do you punch your brother per training session?

HAHA! Well, if that was the case, Ben would be home right now… he does not take much crap!

13 If you could punch any person – who would you punch and why? 

Punching isn’t my style.

X
wil lavigne

Also in Interviews

Will Lavigne Interview

Read More